Monday, June 12, 2017

Yorumsuz


Her varlık için bir ömür tayin edilmiştir. Eceli geldiği zaman da artık iş bitmiştir. Yaptığı iyilikler ve kötülüklerle tarih sahnesinden silinir. Arkasından bıraktığı hoş sadalar varsa, hakkında sadaka-i cariye olarak faydası olur inşaallah. Ama eğer arkasından bıraktıkları mazlumların ahları, gaflete düşürülmüş insanların isyanları ise, bunlar da o canlı için sürekli günah kaynağı olacaktır. Çünkü her iki durumda da "sebep olan yapan gibidir" prensibi geçerlidir.

30. Söz Etrafında başlığıyla çıktığım seyahât, 5 Mart 2016'da başladı. Bugüne kadar, bu yazı dahil 20 paylaşım yaptım. Bu paylaşımların hepsini, güncel konulardan uzak, tefekkür eksenli ve imana hizmet güdümlü yazmaya çalıştım. Allah kabul etsin.

Ne var ki ben bir insanım. Düşünen, düşündüklerini paylaşan ve paylaşmanın neticesi olarak tefekkür arkadaşlıkları uman... İşte bu son nokta, çıktığım seyahatte olmadı. Bugüne kadar yazdıklarım neticesinde bir tane bile yorum gelmedi. Böyle olunca da, kendi iman ve tefekkür dünyam itibariyle yalnızlığa hapsedilmiş oldum. 

Şu an yazdığım bu kısa not, artık farklı bir seyahate çıkacağıma dair kısa bir veda notu. Rabb'imden ümidim, bana hayırhah olacak insanlarla beni buluşturması. Steve Jobs'un Stanford Üniversitesi mezuniyet töreni konuşmasında aktardığı sözden mülhem olarak diyorum ki, "I am hungry and I am foolish". İlim ve hikmete aç bir kalp ve akılla yeni bir serüvene çıkıyorum. 
"Rabbim şüphesiz benimledir, bana yol gösterecektir." (Şuara 62)



No comments:

Post a Comment